נעל ריצה מתקנת- פתרונות הריצה של HOKA לבעיות ברגליים

המותג HOKA חרט על דיגלו את ערך החדשנות. כמו גם את ערכי הלמידה והמצויינות. גם אנחנו חושבים שידע הוא כוח ! זו הסיבה שריכזנו עבורכם כאן, כתבות נבחרות, מאמרים וחידושים, קליק לכל מה שמעניין.

נעל מתקנת (נקראת גם “נעל אורתופדית”) היא נעל שמיוצרת כדי לתמוך, להתמודד ולתקן בעיות אורטופדיות ברגליים או במערכת התנועה. הייעוד של הנעל הוא לשפר את מבנה הרגל, למנוע או להקל על כאבים ופגיעות במהלך ריצה ובעיקר לאפשר לאנשים עם בעיות או מגבלות אורטופדיות לבצע אימוני ריצה ואפילו תחרויות. כיום הטכנולוגיה של נעליים מתקנות היא בשיאה וישנם דגמים מתקדמים ומוצלחים במיוחד העשויים מחומרים כמו גומי, ספוג, ג’ל או חומרים אחרים המאפשרים תמיכה באזורים מסוימים של כף הרגל:

  • שיפור ותמיכה קדמית ואחורית.
  • תיקון פגיעות בקרסול.
  • מחזקת קשר ואיזון בין חלקי הכף הרגל
  • להקל על כאבים באזורים מסוימים ברגל.

אם בעבר היה צריך לפנות לאנשי מקצוע בתחום ולעצב או להוסיף לנעל הריצה חלקים ואביזרים אחרים (משאבי זמן וכסף) כיום, הטכנולוגיה מאפשרת לנו לקבל נעליים שיש בה כבר תיקונים ומבנה מתאים לאנשים הסובלים מאותם בעיות אורטופדיות כמו למשל כף רגל רחבה, פלטפוס וכו’.

נעלי ריצה עם תמיכה לקריסה:

למשל, לאנשים הסובלים מפלטפוס יש נטייה של כף הרגל לקרוס פנימה עקב קשת שטוחה. לאורך זמן ולמי שרץ ריצות ארוכות הדבר יגרום לכאבים בברכיים , בגב ואפילו יכול לייצר פציעת דורבן המלווה בכאבים עזים. בנעל המתקנת הוכנס מדרס פנימי היושב במרכז הנעל ומהווה סוג של הגבהה, הוא תומך בקשת בזמן הפעילות ומונע קריסה. הריצה הנכונה הזו מונעת עומס על הגוף ומייצרת איזון ופיזור עומס משקל נכון לרצים.

המאמר הקרוב יציע מספר דגמים מובחרים של נעלים מתקנות, כולל הסברים על נעלים רחבות לנשים ולגברים.

למה צריך נעל רחבה ?

אנשים שונים זה מזה כמעט בכל אספקט, במיוחד שמדובר במבנה הגוף שלהם: גובה, משקל, אנטומיה ועוד. הדברים תקף כמובן גם למבנה כף הרגל: אורך ורוחב כף הרגל, אורך האצבעות, גובה הקשת המחבר בין הקרסול לחלק הקדמי של הרגל ועוד. לפיכך, לא כל נעל מתאימה לכל אדם !

לרוב האנשים אין בעיות אורטופדיות ברגליים או שיש להם כף רגל “רגילה” אליה יכולים להתאים כמעט כל נעל. אולם, ישנו חלק לא מבוטל באוכלוסייה שצריך להתאים לעצמו נעל ייחודית אשר לוקחת בחשבון מגבלות, בעיות אורטופדיות אפיון מיוחד (צרה או רחבה באופן שסוטה מהנורמלי).

נעלי ריצה רחבות נותנות מענה לאנשים (גברים ונשים) שכף הרגל שלהם רחבה במיוחד, ללא קשר לאורך הרגל (עובדה המשפיעה על מספר הנעל). לעיתים אנשים לא מודעים שיש להם כף רגל רחבה והם מגלים זאת רק כאשר מתחילים לבצע פעילות ספורטיבית, בעיקר ריצה. רכישת נעל המוגדרת ע”י היצרן כרחבה יכולה לספק נוחות ותמיכה נוספת באזור הקדמי של הרגל ולסייע במניעת תחושת צפיפות או לחץ על הרגל. הייחודיות של הנעל לא נותנת מענה רק לבעיות בחלק הקדמי של הרגל אלא גם לאזור העקב.

לעיתים, קורה מצב שלאורך זמן מתרחבת לאנשים כף הרגל תוך כדי אימונים (ריצות ארוכות ואימונים ממושכים) והם נזקקים לנעל רחבה. לא תמיד המוכר בחנות יידע להגיד את זה אך אם אתם או אתן מרגישים לחץ על הנעל וזה קורה לכם במספר דגמים שונים כדאי לכם לבקש או למדוד ולנסות נעליים רחבות.

נעלי ריצה רחבות לגברים ולנשים

נעלי ריצה רחבות לגברים ולנשים עשויות להיות דומות בגדלים ובצורה הכללית של הנעל, אך ייתכן שיהיו כמה הבדלים בין הגרסה לגברים לגרסה לנשים. ההבדלים המרכזיים עשויים לכלול את הנושאים הבאים:

  1. רוחב הנעל: נעלי ריצה רחבות לנשים עשויות להיות מעט צרות יותר מכיוון שרגלי הנשים נמוכות ורחבות יותר באופן טבעי. לעומתן, נעלי ריצה רחבות לגברים עשויות להיות רחבות יותר כדי להתאים לרוחב הטבעי של רגלי הגברים.
  2. עיצוב וצבע: נעלי ריצה רחבות לגברים עשויות להציע עיצובים וצבעים שמתאימים במיוחד לגברים, בעוד שנעלי ריצה רחבות לנשים עשויות להיות עם עיצובים וצבעים שמתאימים לטעמן של הנשים.
  3. תמיכה מגדרית ייחודית: במקרים מסוימים, נעלי ריצה רחבות לגברים יכולות להציע תמיכה נוספת באזורים כגון העקב והקרסול, בעוד שנעלי ריצה רחבות לנשים עשויות להתמקד בתמיכה בקדמת הרגל ובקשת הכף, כחלק מהשוני האנטומי בין גברים ונשים.
  4. כל יצרן ומותג יכול לייצר נעלי ריצה רחבות לפי גישה מסוימת, ולכן יש חשיבות רבה לבדוק את המידות, ההתאמה והתחושה על הרגל בזמן המדידה והשימוש בנעלי הריצה. המותג HOKA היה פורץ דרך לקהל הרצים והרצות והוא ממשיך בכל שנה לייצר דגמי נעלים רחבות ומתקנות הנותנות מענה לכל אחת מהבעיות האופייניות של כף הרגל.

נעלי ריצה עם קשת גבוהה

הקשת היא המקשה הטבעי של הרגל באזור האמצעי, בין העקב לקדמת הרגל. רגליים עם קשת גבוהה עשויות להיות פחות גמישות וזקופות יותר. נעלי ריצה עם קשת גבוהה מגיעות עם תמיכה נוספת בקשת הרגל, כדי להפחית את המתח והעומסים המופקים מהריצה ולספק תמיכה מתאימה לגוף. הנעליים בנויות מחומרים כמו ספוג, ג’ל, אשר מאפשרים לרגל התאמה מלאה ונוחות.

היתרון העיקרי של נעלי ריצה עם קשת גבוהה הוא שהן יכולות לספק ייצוב נוסף ולמנוע צפיפות או תחושת עייפות באזור הקשת. זאת עשויה להיות חשובה במיוחד עבור רצים עם קשת גבוהה או אנשים המוצאים קושי בתמיכה מספיקה בקשת הרגל במהלך ריצה.

חשוב לקחת בחשבון את הצורך של הרגל להתרגל ולהסתגל לנעלי ריצה מתאימות. יש לוודא שהן מתאימות ומספקות נוחות ותמיכה ברגליים במהלך ריצה.

דגמים נבחרים לנשים

CLIFTON 9 הרחבה, הדור התשיעי והחדש של הדגם עטור הפרסים פורץ דרך עם משקל מופחת ותוספת 3 מ”מ לסוליה. זהו דגם לריצת כביש ונותן מענה לנשים עם כף רגל רחבה. דגם עם מערכת בלימת זעזועים משופרת ואחיזת כביש איכותית במיוחד.

SPEEDGOAT 5 הרחבה, נעל השטח המפורסמת של HOKA שהפכה לאגדה, עטורת פרסים בינלאומיים לריצה בכל שטח ושביל. משמעות השם “SPEED-GOAT” הוא עז הרים מהירה: הנעל קלה יותר, דינמית יותר, איכותית יותר. נעל שטח שנותנת מענה לכפות רגלים רחבות מהטובות שיש בשוק נעלי הריצה !.

דגמים נבחרים לגברים

BONDI 8 החדשה היא נעל ריצת כביש המגיעה בשתי מידות רוחב: במידת רוחב רחבה 2E ורחבה מאוד- 4E , היא נעל ניטרלית בעלת יכולת שיכוך ובלימת זעזועים גבוהה במיוחד. הנעל מתאימה לריצות ארוכות- לכל הטווחים. נעל רב תכליתית המתאימה לגברים עם כף רגל רחבה במיוחד.

SPEEDGOAT 5 החדשה היא נעל שטח רחבה פורצת גבולות: קלה יותר, דינמית יותר, טובה יותר, ומתאימה באופן מושלם לגברים עם כף רגל רחבה מעל הממוצע. הזיזים החזקים של הנעל מאפשרים אחיזה ויציבות בקרקע שטח מאתגרת, כולל רטובה. לנעל יש יכולת שרידות גם בריצות ארוכות במיוחד, כולל ריצות אולטרא.

ARAHI 6 רחבה בגרסה החדשה ממשיכה את המסורת של הוקה בקטגוריית DYNAMIC STABILITY: שיכוך גבוה, תמיכה ומשקל נמוך. מדובר בנעלי ריצה תומכות מובילות ברמה העולמית. הנעל מספקת תמיכה ייחודית לרצים עם פרונציה (קריסה פנימה), או סופינציה (קריסה החוצה). הנעל מתאימה לריצת כביש וייעודית למרחקים ארוכים במיוחד כולל ריצות מרתון.

נעלי ריצה מתקנות- לקנות רק אצל מומחי ריצה

זכרו, נעל איכותית – טכנולוגיה וחומר, תשרוד לאורך זמן ותספק החזר השקעה גבוה. גברים ונשים שמאופיינים ברגל רחבה צריכים לקנות נעל ריצה שמתאימה לצרכים ולמאפיינים הרלוונטיים. ברוב החנויות לא נמצאים מומחי ריצה אלא מומחי מכירה…היתרון והערך המוסף של ‘ניו סטאר’ הוא בהרכב הצוות: אורנה ומקסים הם רצי מרתון, איש הברזל וריצות אולטא שמספקים מטריה מקצועית של 360, ויידעו לספק ולהתאים עבורכם את הנעל הטובה ביותר לכם, בוודאי בהתייחסות למגבלות והערות רפואיות.

אחד המותגים החזקים בישראל, המציע נעליים קלות במיוחד המתאימות לריצות ארוכות על אספלט (הקרקע השכיחה לריצה בישראל), תוך התייחסות לרוחב הנעל, הינו HOKA. הנעל עמידה מאוד, אמינה, הפכה להיות פופולארית בקרב רצים ורצות ואינה יקרה מידי, מהווה לכל הדעות VALUE FOR MONEY.

ב-New Star יש לנו מבחר רחב של בגדי ספורט והנעלה איכותית לכלל ענפי וסוגי הריצה. התשוקה הגדולה לספורט, תחושת השליחות, הניסיון הרב והידע המקצועי בתחום, יחד עם אהבת האנשים שהתאמנו תחת חסותם, הובילו את אורנה ומקסים שחף, לפתיחת ניו סטאר בקיסריה – כמרכז ציוד מקצועי לריצה, שחייה, רכיבה וספורט ‘לייפסטייל’, וכחנות יבואן של מותג נעלי הריצה HOKA.

תרצה לשאול שאלה את הטריאתלטים ואנשי הברזל שלנו?

מאמרים נוספים