נעלי ריצה מומלצות לנשים- המלצות המומחים

המותג HOKA חרט על דיגלו את ערך החדשנות. כמו גם את ערכי הלמידה והמצויינות. גם אנחנו חושבים שידע הוא כוח ! זו הסיבה שריכזנו עבורכם כאן, כתבות נבחרות, מאמרים וחידושים, קליק לכל מה שמעניין.

ריצה היא אחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר בישראל, ואין ספק שהמגמה ההולכת וגוברת של נשים שמצטרפות לענף היא מבורכת ומאפיינת את החיים במאה ה-21. מעבר להיבטים הספורטיביים והפיזיולוגים יש בריצה היבטים חברתיים ופסיכולוגיים שגורמים לאנשים להישאב לריצה ולריצה עם שותפים:

  • ריצה היא פלטפורמה מצוינת לפעילות אירובית שעוזרת להורדת משקל.
  • הריצה מפעילה שרירים רבים (לא רק רגליים), מסייעת משמעותית לשיפור הכושר הגופני.
  • מפחיתה מחלות כרוניות: לב, שבץ, סכרת וסרטן, מנקה מחשבות רעות- מייצרת מחשבות חיוביות.
  • ריצה מחזקת ביטחון עצמי ואת תחושת המסוגלות.
  • פלטפורמה מושלמת להכיר אנשים ולהיות חלק מקהילה בריאה בגופה ובנפשה.
  • לא מחייבת הכנות מיוחדות או הוצאות מרחיקות לכת.

פריט האימון היקר ביותר אך גם בעל החשיבות הגדולה ביותר הינו נעלי הריצה. העשור האחרון מתאפיין בשיפור משמעותי של נעלי הריצה והמותגים הגדולים פרצו תקרות זכוכית באיכות, בחומרים ובטכנולוגיה. ישנם כיום נעלי ריצה ייחודיות לריצת כביש ומשטחים קשים, נעלי ריצת שטח, דגמים ייעודיים לנשים או לגברים וגם נעלים המיועדות לבעלי מגבלות מבניות כמו כפות רגליים רחבות/ צרות, בעלי קשת גבוהה ועוד.

נעלי ריצה נשים (מומלצות)- השפעה על המתאמנות

לנעל הריצה יש השפעה משמעותית על המתאמנים:

  • הפחתת הסיכון לפציעות: נעלי ריצה איכותיות מספקות תמיכה וגמישות מקסימלית, אשר יכולות לעזור להפחית את הסיכון לפציעות כגון דלקות מפרקים, כאבי גב וכאבים בכף הרגל. לקריאה נוספות על פציעות אפשריות במהלך ריצה וכיצד לרוץ נכון לחצו כאן.
  • שיפור היעילות: נעלי ריצה איכותיות יכולות לעזור לשפר את היעילות של הריצה על ידי הקטנת החיכוך וההשפעה על הגוף.
  • שיפור הנוחות: נעלי ריצה איכותיות נועדו להיות נוחות לנעילה, גם לאורך ריצות ארוכות במיוחד, כולל ריצות מרתון.
  • שיפור הביצועים: נעלי ריצה איכותיות ומתאימות לצרכים של המתאמנים יכולות לעזור לשפר את הביצועים על ידי מתן תמיכה, קפיציות ונוחות טובות.
  • ריצה עם נעל ייעודית למסלול הריצה תסייע לכם למקסם את השימוש בה. ריצה בשטח עם נעלי שטח תשדרג לכם את חוויית הריצה ותשפר לכם הישגים בנוסף להימנעות מפציעות.

יחד עם זאת, במידה ואתם רצים לא נכון (מבחינה טכנית) גם הנעל הכי טובה בעולם לא תמנע ממכם פציעות עתידיות ולכן יש חשיבות גם לדמות המאמן ולריצה תחת השגחה וליווי מקצועי מינימלי.

נעלי ריצה מומלצות (נשים)- כיצד בוחרים ?

ישנם גורמים ופרמטרים חשובים לבחירת נעלי ריצה לנשים (מומלצות):

  • סוג הקשת בכף הרגל: ישנם שלושה סוגים של קשתות בכף הרגל: קשת גבוהה, קשת נמוכה וקשת ממוצעת. חשוב לבחור נעלי ריצה שמתאימות לסוג הקשת בכף הרגל כדי למנוע פציעות.
  • משקל הרץ: רצות שמשקל גופן כבד יותר צריכים לבחור נעלי ריצה עם תמיכה טובה יותר, בעוד שרצות ששוקלות פחות יכולות לבחור נעלי ריצה עם תמיכה פחותה והמשתנה הנ”ל פחות קריטי לבחירתן.
  • סוג המסלול שבו רצות: רצות על מסלולים קשים צריכות לבחור נעלי ריצה עם סוליה עבה יותר, בעוד שרצות שמאמנות על מסלולים רכים יכולות לבחור נעלי ריצה עם סוליה דקה יותר. חברת HOKA נותנת מענה לצורך הזה טוב יותר מכל חברה אחרת והסוליות של הדגמים שלהם גבוהות במיוחד וסופגות זעזועים טוב יותר מכל נעל אחרת.
  • קונים מאיש מקצוע: יש הבדל עצום ומשמעותי בקניית נעלי ריצה ממוכרים בחנות רגילה שזהו תפקידם לבין אנשי מקצוע בתחום הריצה שרצים בעצמם ואפילו מאמנים אחרים, זה הבדל גדול מאוד ! אנו ממליצים לכן לקנות אצל מומחי ריצה שידעו להתאים את הצרכים ומבנה הרגל שלכם לדגם המתאים ולנעל הנכונה.
  • רמת המקצועיות והאינטנסיביות של המתאמנות: רצות בתחילת דרכן צריכות לבחור נעלי ריצה נוחות, בעוד שרצות מנוסות ומאומנות היטב צריכות לבחור נעלי ריצה שמספקות יותר תמיכה וקפיציות.
  • עמידה בתקציב- ניתן למצוא נעליים טובות גם במחיר נמוך יותר מאשר המותגים המובילים בעולם. ניתן לקנות דגם ישן יותר (בעיקר אם קונים בחנות יבואן) וישנם מותגים עם מחירים שפויים לחלוטין שיכולים לנוע בין 400-700 ₪. אחד המותגים הנ”ל הוא ללא ספק HOKA.
  • עמידות: לכל יצרן יש “זמן תפוגה” של כל דגם, בדרך כלל זה קילומטרג’ מומלץ לכל נעל (פערים בין שטח לכביש). גם אם הנעל שלכם נראית חדשה (כי כיבסתם אותה…) אבל עברה באופן ניכר את המלצת היצרן מומלץ לכם להחליף. נניח ויש לכן נעל ריצה שעברה כבר 1100 ק”מ (תעשו הערכה גסה) והיצרן ממליץ להחליף אחרי 800 ק”מ. אזי הגיע הזמן…

נעלי ריצה מקצועיות לנשים

שאלה מורכבת מאוד היא מהו ההבדל בין נעלי ריצה מומלצות לנשים שהריצה היא תחביב עבורן לבין נשים שריצות ארוכות זהו הספורט המקצועי שבו הן משתתפות. ובכן, התשובה מעט מורכבת:

במקרים רבים תראו רצות מקצועיות ורצות “חובבניות” שרצות עם אותם דגמים, בעיקר אם מדובר במותג ריצה איכותי (כמו HOKA למשל). מה שהופך נעל ל”מקצועית” יותר זה יכולת עמידות, התאמה לצרכים ספציפיים של מבנה הרגל, תמיכה בקשת (גבוהה או נמוכה) וכו’. לרוב המותגים יש דגמים שמתאימים לריצות “מגה” ארוכות כמו מרתונים או ריצות אולטרה אבל זה לא מונע מרצות חובבניות לנעול את אותם דגמים גם כן. ההבדלים במחירים אינם משמעותיים וכך גם רצות מתחילות או חובבניות עם ניסיון יכולות להרשות לעצמן לקנות נעליים מהשורה הראשונה של הדגמים בעולם.

בדף הזה באתר תוכלו לראות כמעט 150 דגמים של נעלי HOKA לנשים הנותנות מענה לכל צורך ודרישה של רצות בישראל, מתחילות או ותיקות ומקצועיות. במידה וצצות לכן שאלות או בקשות תוכלו לפנות אל צוות המומחים שלנו בניו סטאר והם ימליצו לכם על הדגם הנכון עבורכן.

‘ניו סטאר’ הינה חנות ומרכז ידע לקהילת הרצים הגדולה של ישראל. אנחנו מוגדרים חנות היבואן של HOKA בישראל ומומחים בהתאמת נעל הריצה למטרות הספורטיביות ולצרכים של המתאמנים. לפרטים נוספים ולהתייעצות עם מקסים או אורנה, בעלי הניסיון העשיר באימון וליווי רצי מרתון ואולטרה ניתן להתקשר אל 04-9923855 או 054-4557767.

תרצה לשאול שאלה את הטריאתלטים ואנשי הברזל שלנו?

מאמרים נוספים