התאמת נעלי ריצה

המותג HOKA חרט על דיגלו את ערך החדשנות. כמו גם את ערכי הלמידה והמצויינות. גם אנחנו חושבים שידע הוא כוח ! זו הסיבה שריכזנו עבורכם כאן, כתבות נבחרות, מאמרים וחידושים, קליק לכל מה שמעניין.

באתר המוביל של ניו סטאר מוצע לכם מבחר איכותי של נעלי ריצה מומלצות מבית מותג העל הצרפתי HOKA. לא בטוחים באיזו נעל לבחור? צוות החברה ישמח לעזור לכם בבחירת נעלי ריצה שמתאימות לכם. כמו כן לפניכם כמה דגשים שיעזרו לכם בהתאמת נעליים לכף הרגל שלכם ,לסוג הספורט ו/או הליכה /ריצה שאתם מבצעים.

נעל ריצה מותאמת אישית לכף הרגל

התאמת נעל ריצה, בעיקר למי שרץ מידי יום ולמי שרץ מרחקים ארוכים, חשובה התאמה כמה שיותר מדויקת . נעליים בצורת כף הרגל שלכם לריצה נוחה, המחזיקות היטב את הרגל, בולמות זעזועים ומונעות פציעות מיותרות. לשם כך ניתן בימינו גם לבחור בנעלי ספורט בהתאמה אישית עם התאמת נעליים ממחושבת על גבי מסילה, הכוללת בדיקת צורך, למשל נעליים עם תמיכה בקשת, נעלי ספורט לרגל רחבה וכדומה.

 

ההתאמה לוקחת בחשבון שורה של פרמטרים ובהם:

  • תמיכה לקשת כף רגל- בבחירת נעלי ספורט לריצה חשובה התאמה מבנה הקשת של כף הרגל שיכולה להיות קשת גבוהה, בינונית או נמוכה.
  • משקל גוף- נעל ריצה נדרשת להתאים גם למשקל הגוף שלנו, ואם מדובר באנשים כבדי משקל הם יידרשו לנעל ספורט עם סוליה חזקה ועם משטח דריכה רחב שיוכל לעמוד בעומסי משקל הגוף ובבלימת זעזועים.
  • קריסה של כף הרגל- יש לבחור בנעל מתאימה למצבי צניחה בכף הרגל מסוג פרונציה, כלומר צניחה של כף רגל פנימה שמאפיינת את מי שיש לו פלטפוס, וכן צניחה מסוג סופינציה, כלומר צניחה של כף הרגל לחלק החיצוני שלה שמאפיינת לרוב את מי שיש לו קשת גבוהה.

 

 סוגים שונים של נעלי ריצה

בבחירת נעל ריצה יש גם לבחור בסוג נעל ספורט מתאימה, שיכולה להיות אחד מסוגי הנעליים הבאים:

  • נעלי ריצה ניטרליות- נעלי ריצה קלות מתאימות לאנשים במשקל קל עד בינוני, עם הרגלי ריצה נכונים, וכן למי שיש כף רגל בריאה ללא חריגות מיוחדות או למי שמבקש נעלי ספורט להליכה או לאימונים קלים. כמו כן נעל ניטראלית מתאימה למי שרץ עם מדרסים אורטופדיים, כי היא מאפשרת למדרס לשבת על גבי משטח יחסית ישר.
  • נעליים יציבות- נעליים עם תמיכה לקשת של כף הרגל המסייעות במניעת צניחתה. נעליים אלו לרוב מאופיינות בסוליה יציבה עם משטח דריכה רחב שמייצב את כף הרגל. כמו כן נעליים אלו מתאימות לבעלי משקל גבוה ובינוני, למי שסובל מרמה קלה של פרונציה, ולבעלי כף רגל עם קשת נמוכה או בינונית.
  • נעליים עם בקרת תנועה- נעלי ריצה וספורט עם אחיזה טובה בכף הרגל, עם מבנה פנימי הגורם לדחיפת כף הרגל החוצה. נעליים אלו מתאימות למי שיש כף רגל שטוחה או שסובל מרמה גבוהה של פרונציה.

 

בחירת נעליים בהתאם למאפייני שטח והעדפות אישיות

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון בעת בחירת נעלי ריצה הינם תנאי השטח בהם רצים. יש הבדל בין נעלי ריצה על גבי כביש או מדרכה סלולים, לבין ריצה בדרכים טבעיות שאינן סלולות. ההבדלים בין מאפייני מסלול הריצה משפיעים על בחירת חומר החיכוך שיש בחלקה התחתון של הנעל. כמו כן, נעל ריצה לכביש הינה לרוב גמישה וקלת משקל, עם סוליה יחסית חלקה ושטוחה, בעוד שנעלי ריצה בשטח נדרשות בסוליה חזקה ומחוספסת לאחיזה טובה בקרקע, עם מבנה יחסית קשיח ותוספת של חומר בשם vibram המונע החלקה במים.

בבחירת נעל מותאמת אישית, יש גם מקום להעדפות אישיות של חוויית ריצה. יש כאלו שמבקשים נעל ריצה רכה שלא מרגישים בה את תנאי השטח, ומצד שני יש כאלו המעדיפים נעל ריצה שמאפשרת לחוש את הקרקע עליה דורכים. לכן מידת רמת השיכוך ומידת הדרופ של הנעל שהוא ההפרש בין גובה סוליה בעקב לבהונות, הוא לא אחת עניין של בחירה אישית. ומעל לכל, בבחירת נעל ריצה וספורט הכי חשוב שתרגישו נוח בנעל, שהיא לא רופפת או לוחצת מידי, שנוח לכם לרוץ איתה וקל לכם להסתגל אליה.

 

להזמנת נעלי ריצה מומלצות לנשים או גברים ישירות דרך האתר של ניו סטאר לחצו כאן

 

 

תרצה לשאול שאלה את הטריאתלטים ואנשי הברזל שלנו?

מאמרים נוספים