נעלי ריצה למרתון- קונים אצל מרתוניסטים

המותג HOKA חרט על דיגלו את ערך החדשנות. כמו גם את ערכי הלמידה והמצויינות. גם אנחנו חושבים שידע הוא כוח ! זו הסיבה שריכזנו עבורכם כאן, כתבות נבחרות, מאמרים וחידושים, קליק לכל מה שמעניין.

מרתון הוא אחד האתגרים הספורטיביים הפיזיים והמנטאליים הקשים ביותר שאדם יכול להציב לעצמו. מדובר בריצה של 42.195 קילומטרים, שנמשכת לרוב מספר שעות: אלופי העולם מדגדגים את השעתיים וכמה דקות ואילו רצים חצי מקצועיים רצים בין 3 ל-4 שעות את אותו מרחק. הרצים החובבניים רצים בין 4 ל-6 שעות.

כדי להצליח במרתון, חשוב להיות חזקים מנטאלית, להתאמן היטב ולבנות את הכושר הגופני והמנטאלי הדרוש. אך ישנם היבטים נוספים חשובים, כמו למשל תזונה נכונה ובחירת נעלי ריצה מקצועיות אשר יתאימו לצרכים ולמבנה כף הרגל של המתאמן.

נעלי ריצה מקצועיות למרתון נועדו לספק תמיכה מקסימלית לרגליים ולגב, ולעזור לרצים לשמור על יציבותם לאורך כל הריצה. נעליים אלו בדרך כלל עשויות מחומרים קלים וחזקים, עם סוליה עבה ויציבה שמספקת הגנה מפני זעזועים אשר הגוף עובר באימונים הקשים לקראת הריצה וכמובן בריצה עצמה.

מהם הקריטריונים להפיכת נעל ריצה למקצועית ?

איזה היבטים בנעלים הופכים אותם לבעלי סטטוס של “נעלי ריצה מומלצות למרתון” או לריצות ארוכות במיוחד (אולטרא, איש ברזל וכו’):

  • תמיכה: נעלי ריצה מקצועיות מספקות תמיכה מקסימלית לרגליים ולגב, מה שחשוב במיוחד לריצות ארוכות. תמיכה טובה מסייעת לנו במניעת פציעות, ומאפשרת למתאמנים ולמתאמנות לשמור על אנרגיה ויציבות לאורך כל הריצה.
  • יציבות: נעלי ריצה מקצועיות מספקות יציבות טובה, מה שחשוב במיוחד לרצים עם בעיות יציבה או סגנון ריצה “לא שלם”. יציבות טובה מסייעת למנוע פציעות, ומאפשרת לרצים לרוץ בצורה יעילה יותר, לשמר אנרגיה ואינרציה.
  • הגנה מפני זעזועים: נעלי ריצה מקצועיות עם סוליה עבה ויציבה מספקות הגנה מפני זעזועים. הגנה זו חשובה במיוחד לרצים שמתאמנים על משטחים קשים, כמו אספלט או בטון ורצים למרחקים ארוכים. החלק העיקרי שבולם את הזעזועים הוא הכריות ולאיכותן יש משקל חשוב ומשמעותי.
  • משקל נעל נמוך: נעלי ריצה מקצועיות מיועדות להיות קלות משקל על מנת להקל על המתאמנים. למשקל הנעל חשיבות מכרעת באימונים הארוכים ובריצת המרתון עצמה.
  • חומרי הגלם מהם עשויה הנעל: נעלי ריצה מקצועיות בנויות מחומרים טכנולוגיים מתקדמים בניגוד לעבר, כמו למשל קרבון ופולימרים מיוחדים, המאפשרים נשימת רגל טובה, נגיעה מינימלית בקרקע, וגם הגנה על הרגליים מפגיעות חיצוניות או פציעות ספורט אופייניות.

דגמים נבחרים של נעל ריצה למרתון וריצות אולטרה

בחרנו להציג בפניכם שלושה דגמים נבחרים של המותג HOKA שפרץ לחיינו לפני קצת יותר מעשור ובכל שנה מביא דגמים חדשים ומהפכניים. הדגמים מתייחסים לנשים ולגברים ובתוך דפי הקטגוריות באתר שלנו תוכלו למצוא את הדגמים הייעודיים מבחינת מגדר, כל מין עם הייחודיות של הנעל והדגם.

דגם ראשון- Hoka Mach X
MACH X היא נעל אימון ותחרות מושלמת. הנעל מצוידת בפלטת PEBAX שמשפרת מהירות, קצב תנועה ותמיכה. הנעל בעלת בלימת זעזועים יוצאת דופן ותגובה דינמית ביותר. הדגם מאופיין באווריריות ומשקל קל במיוחד. חומרי הגלם החדישים והשימוש בקרבון מייצרים שיכוך ובלימה שהכרחית בריצות מרתון.
MACH X היא מכונת ריצה מדויקת ומהירה במיוחד, חדה ומרגשת לטווחי ריצה ארוכים, טריאתלון, למרוצים ותחרויות.

דגם שני- Hoka Clifton 9
הדור התשיעי והחדש של הדגם עטור הפרסים פורץ דרך עם משקל מופחת, תוספת 3 מ”מ לסוליה. נעל ייחודית למשטחים קשים (מעולה לרצי כביש שמתאמנים למרתון). גם דגם זה מאופיין במערכת בלימת זעזועים איכותית המתאימה לרצים למרחקים ארוכים. הנעל מספקת חוויית ריצה חלקה ושקטה, מפחיתה פציעות ובטיחותית (מחזירי אור), עובדה חשובה למשכימי הקום.
הנעל משלבת באופן מושלם בין רכות לקלות, מייצרת אחיזת כביש מושלמת והשיכוך שלה נחשב לאחד הטובים בשוק נעלי הריצה המקצועיות.

דגם שלישי- HOKA Bondi 8
BONDI 8 הוא דגם ייחודי ומאוד מבוקש בקרב רצי מרתון בכל העולם, וכמובן בישראל. הנעל מייצרת שילוב מושלם של רכות, נוחות והתאמה לכף הרגל. גם הדגם הנ”ל מאופיין ביכולת שיכוך ובלימת זעזועים גבוהה ביותר. הנעל המיועדת לריצות ארוכות של שעות בעלת יכולת אוורור ונידוף איכותית. תוספת פולימר לעקב מייצרת יציבות ותמיכה מעולה לרגל בזמן הריצה.
הנעל מאפשרת ממשק מושלם של כף הרגל על משטח הריצה, לרוב כביש ובשל עובדה זו היא זוכה להכרה והצלחה בקרב רצי מרתון ורצי אולטרה.

חנות נעלי ריצה מקצועיות

ללא קשר למידת ורמת המקצועיות שלכם בריצה, בין אם אתה רצים מקצועיים ובין אם רצים חובבנים, אם בחרת בענף הריצה של הריצות הארוכות ואתם גומעים עשרות ק”מ בכל שבוע ולפעמים מעל 100 ק”מ בתקופה שלפני התחרויות, עליכם לבחור נעל ריצה מתאימה. יחד עם שגרת אימונים מדויקת, חוסן מנטאלי, ותזונה נכונה אלו המרכיבים החשובים ביותר להצלחה בריצת מרתון.

חשוב, נעל איכותית ומקצועית – טכנולוגיה וחומר, תשרוד לאורך זמן ותספק החזר השקעה גבוה. ריצה למרחקים ארוכים במיוחד מחייבת בחירת נעל נכונה שבולמת זעזועים, מספקת שיכוך טוב, קלת משקל ומתאימה לכף הרגל.

היתרון והערך המוסף של ‘ניו סטאר’ הוא בהרכב הצוות: אורנה ומקסים הם רצי מרתון, אנשי ברזל וריצות אולטרה שמספקים מטריה מקצועית של 360, ויידעו לספק ולהתאים עבורכם את הנעל הטובה ביותר לכם, בוודאי שמדובר בנעל ריצה למרתון.

ב-New Star יש לנו מבחר רחב של בגדי ספורט והנעלה איכותית לכלל ענפי וסוגי הריצה. התשוקה הגדולה לספורט, תחושת השליחות, הניסיון הרב והידע המקצועי בתחום, יחד עם אהבת האנשים שהתאמנו תחת חסותם, הובילו את אורנה ומקסים שחף, לפתיחת ניו סטאר בקיסריה – כמרכז ציוד מקצועי לריצה, שחייה, רכיבה וספורט ‘לייפסטייל’, וכחנות יבואן של מותג נעלי הריצה HOKA.

תרצה לשאול שאלה את הטריאתלטים ואנשי הברזל שלנו?

מאמרים נוספים