נעלי ריצה אורתופדיות

המותג HOKA חרט על דיגלו את ערך החדשנות. כמו גם את ערכי הלמידה והמצויינות. גם אנחנו חושבים שידע הוא כוח ! זו הסיבה שריכזנו עבורכם כאן, כתבות נבחרות, מאמרים וחידושים, קליק לכל מה שמעניין.

מהם נעליים אורתופדיות?

נעלי ספורט המיועדות לריצה, הן נעליים בהן יש מרכיבים אורתופדים שונים הכוללים מדרסים. המטרה של רצים מקצועיים וחובבניים, היא לקיים שגרת אימונים קבועה ונטולת פציעות. בכדי להגיע לתוצאה זו יש להקפיד על אורח חיים נכון ושימוש בציוד ספורט איכותי המותאם אישית לספורטאי.

נעליים אורתופדיות לריצה מותאמות אישית למבנה כף הרגל של האדם ומקלות על העומסים בכף הרגל ובבוהן. נעליים אלו תמיד תכלולנה בלמי זעזועים, תמיכה בקשתות כף הרגל ואזורים רכים (בייחוד באזורי המגע של הרגל בקרקע).

הנעליים משפיעות על כל הגוף

הליכה עם נעליים לא נוחות או הליכה עם נעליים אשר לא תואמת את התנועתיות הטבעית של הרגל, עלולה לסכן את יציבות גופינו ולגרום לשרירים בחלקי הגוף השונים, להתאמץ יתר על המידה בכדי לפצות על אי היציבות ולהגיע לאיזון. מאמץ של השרירים השונים לאורך זמן, עלול להתיש אותם ולגרום לנקודות כאב חזקות ברגליים, באגן, בגב העליון, בצוואר ובראש. כפות הרגליים וקשת כף הרגל בעיקר, משמשות כבלמי זעזועים של הגוף, המורידים ממנו כמות אדירה של הלם. בעת הליכה, ככל שנעזר בנעל קרובה לצורה האנטומית של הרגל כך נמנע כאבי רגליים וגוף מיותרים.

 

החשיבות בנעליים אורתופדיות בגיל השלישי

הגיל השלישי מלווה בשינויים גופניים רבים, כמו גם מחלות שונות אשר משפיעות על צורת ההליכה והיציבות. חלק מהאנשים סובלים מבצקות ברגליים ומכאבי מפרקים, זאת בעקבות הזדקנותן של רקמות הגוף. אם בוחרים בנעל שאינה מתאימה ואינה מספקת את היציבות הדרושה, הדבר מקשה על ההליכה עד כדי מצב של הימנעות לחלוטין מהליכה. דבר שהוא ממש לא רצוי הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטלית. חשוב מאוד לשמור על פעילות גופנית בגיל מבוגר, הליכה יומיומית רגועה מהווה אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על כושר טוב, כדי שתוכלו ליהנות מחיים פעילים וקלים גם בגיל השלישי. נעל יפה אך לא נוחה, לא תאפשר להתהלך בצורה נכונה ואף עשויה לגרום לנפילות מיותרות, החלקות עד כדי פציעות ושברים, שבגיל מבוגר הרבה יותר קשה להירפא מהם. לעומת זאת, נעל נוחה וטובה, המותאמת לכף הרגל ומספקת יציבות טובה, תאפשר להתהלך בבטחה מקסימלית גם למרחקים יותר גדולים ותחסוך נפילות מיותרות ומסוכנות. כאשר בוחרים נעליים, לא מומלץ להחליט רק על סמך העיצוב שלהן. 

המדריך לבחירת נעל ריצה אורתופדית

תהליך בחירת נעל ריצה אורתופדית, שתתאים לצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר, מושפעת מכמה משתנים:

  • משקל – אנשים בעלי משקל כבד יזדקקו לסוליה בעלת משטח דריכה רחב יותר וסוליה חזקה, כדי שלא תקרוס עקב משקל עודף.
  • מטרה – לכל מטרה יש להתאים נעל שונה. במידה ואתם אצנים מקצועיים, יש להתאים נעל המיועדת לריצה. במידה ואתם עומדים במהלך רוב שעות היום, יש לבחור בנעל המותאמת לעמידה ממושכת. כל סוג נעל בעל מפרט שונה, המשרת את המטרה שלשמה נועלים את הנעל.
  • נסו בעצמכם – חשוב ומומלץ לא לרכוש נעליים אורתופדיות רק אודות למראה החיצוני המעוצב שלהן. מומלץ לנעול אותן, להתהלך אתן מעט, ולהשאיר אותן מעט זמן על הרגל, כדי לוודא שהן יציבות ולא מורגשים בהן אזורי לחץ ואי נוחות בכפות הרגליים. כל כף רגל שונה במבנה וצורה, כך שלא מומלץ להסתמך רק על המלצות של אחרים, אלא צריך למדוד ולנסות את הנעליים בצורה רצינית.
  • נעלי ריצה תומכות עם בקרת יציבות – נכון להיום ישנן נעלי ריצה אורתופדיות המעניקות תמיכה לרגל. אנשים אשר סובלים מפלטפוס ומנח לקוי של הקרסול, זקוקים לנעל ריצה אורתופדית עם בקרת יציבות שתעניק תמיכה אינטנסיבית יותר לכף הרגל במהלך תנועה.
  • לא מתפשרים – נעליים אורתופדיות לריצה חייבות להתאים לכף הרגל, בדיוק כמו כפפה על היד. לכן, חשוב לא להתפשר על הרגשת הנוחות בעת נעילתן ולא לבטל תחושות לחץ ודוחק בכף הרגל, בתואנה שעם הזמן הנעליים תתרחבנה. בנוסף, חשוב לבחון את הנעל בעת הליכה, ריצה ולבדוק האם יש אפשרות החזרה של המוצר או התאמתו לרגל לאחר תקופת ניסיון במידה והנעל אינה נוחה דיה.
  • בלימת זעזועים –חשוב מאוד לוודא כי הנעל בעל יכולת לבלום זעזועים בזמן מגע כף הרגל בקרקע (על סוגים שונים של משטחים) ותומכת בקשת האורכית והרוחבית של הנעל.
  • משקל הנעל – תמיד יש לוודא שנעל הריצה האורתופדית אותה אתם קונים היא קלת משקל ולא מכבידה על הרגל. נעל כבדה תהווה מעין משקולת לרגל ותקשה עליכם לנוע.
  • אריג נושם – חשוב לבחור בנעל שעשויה מאריג נושם, הכוללת רפידה אנטי בקטריאלית בעלת כושר נידוף גבוה של זיעה וריחות לא נעימים.

תרצה לשאול שאלה את הטריאתלטים ואנשי הברזל שלנו?

מאמרים נוספים