נעליים מומלצות לרגל שטוחה: לרוץ ללא עכבות (ועקבים)

המותג HOKA חרט על דיגלו את ערך החדשנות. כמו גם את ערכי הלמידה והמצויינות. גם אנחנו חושבים שידע הוא כוח ! זו הסיבה שריכזנו עבורכם כאן, כתבות נבחרות, מאמרים וחידושים, קליק לכל מה שמעניין.

רגליים שטוחות עלולות לגרום לאי נוחות וכאבים בזמן מאמץ (הליכה או ריצה), במיוחד כאשר נועלים נעליים שאינן מספקות את התמיכה הדרושה ואינן תואמות לצרכי הרגל, אופייה ואתגריה הפיזיולוגיים. מציאת נעלי ספורט המתאימות לרגליים שטוחות יכולה להיות משימה לא פשוטה, במיוחד אם לא מתייעצים עם אנשי מקצוע בתחום. במאמר זה נדריך אתכם מהן נעלי הספורט הטובות ביותר לרגליים שטוחות, לרבות נעליים אורטופדיות.

 

נעליים לרגל שטוחה: היסודות

נעלי גליים שטוחות מתייחסות לנעליים המעוצבות במיוחד עבור רגליים שטוחות. לנעליים אלו תכונות מיוחדות ,בדרך כלל סוליה תומכת, תמיכת קשת ובסיס רחב, המסייע בחלוקת משקל באופן שווה. בנוסף, נעליים אלה עשויות בדרך כלל מחומרים קלים ונושמים, המציעים נוחות ויכולת נשימה לרגל, עובדה חשובה למי שמבצע פעילות ספורט עצימה.

נעליים אורטופדיות לרגל שטוחה

ספורטאים או חובבי ריצה הסובלים מרגל שטוחה, מועדים לסבול מאוד מפעילות ריצה, עד כדי הפסקת הפעילות ונטישת התחביב. הדרך להימנע מאותו סבל ולקיים שגרת אימונים מסודרת ומוגנת היא להתאים נעל אורטופדית ייעודית לרגל שטוחה.

נעליים אורטופדיות לרגליים שטוחות נועדו לספק תמיכה וריפוד נוסף לרגל, בעיקר לכפות הרגליים, תוך התחשבות בצרכים הייחודיים של אנשים עם רגליים שטוחות. נעליים אלו מציעות תמיכה נאותה בקשת, ריפוד ושליטה בתנועה, הנעליים, בהנחה שהותאמו נכון ומגיעות ממותג מקצועי מקלות על כאבים ומפחיתות לחץ על כפות הרגליים, גם בזמן פעילות ספורטיבית.

נעלי ספורט לרגל שטוחה

ספורטאים עם רגליים שטוחות יכולים ליהנות מנעלי ספורט שנועדו לתמוך בקשתות נמוכות. נעלי ספורט לכפות רגליים שטוחות מספקות יציבות נאותה, בקרת תנועה ובלימת זעזועים, המסייעות במניעת פציעות והפחתת אי נוחות במהלך פעילות גופנית.

הדגמים שאנו ממליצים עליהם:

נעלי ספורט לרגל שטוחה- HOKA מובילה בתחומה

כאמור, השוק רווי במותגים של נעלי ספורט וריצה. לכל נעל וכל מותג יש יתרונות משלו (ישנן מותגים שמובילים בקו אופנתי, ישנן מותגים שמתמחים בנעלי שטח וכו’). בהמשך לכך, המותג HOKA הצליח לייצר לאורך השנים נעליים המהוות פתרונות מעולים לרגל שטוחה. המותג כבש את ישראל לפני פחות מעשור כאשר הדגמים הרבים משמשים עשרות אלפי רצים בישראל, כולל ריצות שטח, כולל יכולת להתאים נעל למאפייני הרגל ומגבלותיה (צרה, רחבה, רגל שטוחה וכו’).

 

מאפייני הדגמים של HOKA והיתרונות שלהם

  1. המותג צעיר יחסית (משנת 2010 לערך), מודרני ומשדר עכשוויות.
  2. הושקעו בדגמים משאבי מחקר רבים.
  3. ההשראה לבניית הנעל הייתה על בסיס תבנית שדומה לכיסא נדנדה, דבר שמספק את התמיכה המושלמת לכף הרגל בתנאי שטח או בכבישים.
  4. הדגמים המובילים הינם בעלי פרופיל גלגול מובהק, שמייצר יציבות לאורך הריצה, כולל ריצות ארוכות במיוחד (מרחקי מרתון וצפונה)
  5. משקל נמוך מאוד ושימוש בחומרים מתקדמים (קרבון למשל). אחד היתרונות המשמעותיים.
  6. דגמים רבים, כולל אלו לרגליים שטוחות מתאימים למספר סוגי ריצה: ארוכות, טמפו ואינטרוולים. עובדה זו מייצרת וורסטיליות באימונים וחסכת מהרצים להחליף נעליים בהתאם לסוג האימון.
  7. הייחודיות של הנעל הייעודית לרגל שטוחה היא התמיכה המושלמת שהיא מספקת לכל אורך הצעד (כמו נדנדה) ובכך מונעת פציעות או מונעת כאבים.
  8. המותג HOKA מייצר גם דגמים של נעלי הליכה לרגל שטוחה.
  9. מחיר מצוין, בוודאי למורה המתקבלת. ברמת הנעל היא בטופ של נעלי הריצה וברמת המחיר היא בדרג הביניים.
 

נעליים מתאימות לרגל שטוחה: טיפים לקנייה

למי שרוכש פעם ראשונה בחייו נעל ספורט לרגל שטוחה לצורך פעילות ספורטיבית קבועה, מומלץ לפנות לאיש מקצוע ולקבל טיפים ועזרה בבחירת הדגם הנכון.

 

בכל מקרה אנו ממליצים ליישם מספר המלצות ברכישת נעל לרגל שטוחה:

  1. חפשו נעליים עם בסיס רחב. בסיס רחב יותר מספק יציבות ותמיכה לאנשים עם רגליים שטוחות.
  2. בחרו נעליים עם טכנולוגיית בקרת תנועה. טכנולוגיית בקרת תנועה מסייעת לייצב את כף הרגל במהלך התנועה, ומפחיתה את הסיכון לפציעה ואי נוחות.
  3. קחו בחשבון נעליים עם קשת שטוחה או נמוכה. נעליים עם קשת שטוחה או נמוכה מספקות את התמיכה והריפוד הדרושים, מקלות על כאב ואי נוחות במהלך פעילות גופנית. קשת גבוהה יצרו רווח גדול מדי בין הנעל לכף הרגל.
  4. דגם מושלם של HOKA לרגל שטוחה הינו HOKA ARAHI 6. נעל מובילה בקטגוריית נעלי ריצה תומכות. הנעל מתאימה לאימונים לכל הטווחים עד מרתון ויותר, לרצים והלכים שזקוקים ליציבות ותמיכה בכל תנאי. גפה – נעל טבעונית העשויה מחומרים ממוחזרים, קלה מאוד ומאווררת. ניתן להיכנס לדף המוצר בלינק הזה.

שאלות נפוצות: תשובות לשאלות נפוצות בנושא נעליים לרגליים שטוחות

ש: מה גורם לרגליים שטוחות?

ת: רגליים שטוחות נובעות בדרך כלל מקשתות חלשות או ממצב רפואי המשפיע על מבנה כף הרגל, כולל השפעות גנטיות.

ש: האם ניתן לתקן/ להבריא רגליים שטוחות?

ת: ברוב המקרים, רגליים שטוחות לא ניתנות לתיקון מלא, אבל אנשים יכולים להתמודד עם כאב ואי נוחות באמצעות תרגילים, נעליים תומכות ואורטוטיקה (תחום פארא-רפואי העוסק בהתאמת עזרים חיצוניים אורתופדיים לחלקי הגוף השונים, התומכים או מתקנים אותם).

ש: האם נעליים אורטופדיות לרגליים שטוחות יקרות? לא בהכרח

ת: נעליים אורטופדיות לרגליים שטוחות עשויות להיות יקרות קצת יותר מנעליים רגילות, אך הן מספקות את התמיכה והנוחות הדרושים לאנשים עם רגליים שטוחות.

מחשבות אחרונות

לא כל מגבלה רפואית מונעת פעילות ספורטיבית. בעידן הטכנולוגי של היום והמוצרים הקיימים ניתן לקיים אימונים 365 ימים בשנה, כמעט בכל מזג האוויר. לשם כך יש צורך ברכישת ביגוד והנעלה מתאימה. מגבלה של רגל שטוחה אינה מונעת אימוני ריצה או פעילות ספורטיבית הכוללת ריצה. ישנן נעליים ייעודיות המתאימות לרגליים שטוחות.

ב-New Star יש לנו מבחר רחב של בגדי ספורט והנעלה איכותית לכלל ענפי וסוגי הריצה. התשוקה הגדולה לספורט, תחושת השליחות, הניסיון הרב והידע המקצועי בתחום, יחד עם אהבת האנשים שהתאמנו תחת חסותם, הובילו את אורנה ומקסים שחף, טריאתלטים ואנשי ברזל, לפתיחת  ניו סטאר בקיסריה – כמרכז ציוד מקצועי לריצה, שחייה, רכיבה וספורט ‘לייפסטייל’, וכחנות יבואן של מותג נעלי הריצה HOKA.

תרצה לשאול שאלה את הטריאתלטים ואנשי הברזל שלנו?

מאמרים נוספים