רימון המלך

המותג HOKA חרט על דיגלו את ערך החדשנות. כמו גם את ערכי הלמידה והמצויינות. גם אנחנו חושבים שידע הוא כוח ! זו הסיבה שריכזנו עבורכם כאן, כתבות נבחרות, מאמרים וחידושים, קליק לכל מה שמעניין.

עץ הרימון נתן ריחו – 10 יתרונות בריאותיים לאכילת פרי השנה החדשה .

הרימון הוא אחד משבעת המינים שבהם נתברכה ארץ ישראל והוא מסמל עבורנו יופי, שפע ופריון,

פרי הרימון ידוע גם בסגולותיו הבריאותיות ,למעשה מדובר באחד הפירות הבריאים ביותר שניתן לצרוך.

מעניין לגלות שכיוון שמרבית הרכיבים הבריאים של הפרי נמצאים דווקא באזור הקליפה, עדיף במקרים

רבים לסחוט את הרימון ולשתות אותו כמיץ במקום לאכול את גרגריו,

זאת כיוון שבתהליך הסחיטה משתחררים אותם רכיבים מהקליפה, ואנו יכולים ליהנות מהם בריכוז גבוה הרבה יותר.

אף על פי שקשה למצוא רימון לאורך כל השנה, ניתן להקפיא את גרגריו וכך ליהנות מיתרונות הרימון גם ארבעה חודשים לאחר מכן.

  1. ערכים תזונתיים גבוהים פרי הרימון מכיל מאות זרעים שעשירים בסיבים, ויטמינים ומינרלים אשר הכרחיים לתפקוד התקין של הגוף. כוס אחת של גרגירי רימון מכילה 30% מתצרוכת הוויטמין C המומלצת ליום, 16% מתצרוכת החומצה הפולית המומלצת, 12% מתצרוכת האשלגן וגם לא מעט סיבים וחלבון. בנוסף, מכיל הרימון שני חומרים ייחודיים שאחראיים למרבית היתרונות הבריאותיים שלו והופכים אותו לפרי המוביל במלחמה נגד מגוון מחלות ובעיות בריאותיות: נוגד החמצון פוניקלגין, שנמצא במיץ ובקליפת הרימון, וחומצה בשם פוניסיק, הנמצאת בשמן זרעי הרימון. שני אלה מאפשרים לרימון לסייע לגופנו בתחומים רבים ושונים, כפי שתגלו בהמשך. 2 .השפעות אנטי דלקתיות דלקת כרונית היא מבין הגורמים המובילים להתפתחותן של מחלות קטלניות, ביניהן סוכרת מסוג 2 ומחלות מעיים דלקתיות כמו קרוהן. מחקר שנערך באוניברסיטאת מילאן הראה כי צריכת מיץ רימון באופן יומיומי יכולה להפחית את הפעילות הדלקתית במערכת העיכול, ואילו חוקרים נוספים מצאו כי חולי סוכרת שצרכו 250 מיליליטר של מיץ רימונים ליום במשך 12 שבועות הצליחו להוריד את מדדי ה- CRP שלהם, שהם מדדים עיקריים לזיהוי תהליכים דלקתיים, ב-32% בממוצע. 3 . תרומה למאבק בסרטן סקירת מחקרים שפורסמה בשנת 2006 מעלה כי למיץ הרימון יש יכולת לעכב גדילה של תאים סרטניים באזור השד, בערמונית, במעי הגס ובריאות. במקרה של סרטן הערמונית, שהוא אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בקרב גברים, גילו במחקרי מעבדה כי תמצית רימונים יכולה להאט את התפשטות תאי הסרטן, ואפילו לגרום למוות תאי שלהם. 4 . הגנה על הלב מלחמה בכולסטרול וטרשת עורקים במחקרים נמצא כי החומרים נוגדי החמצון הנמצאים במיץ הרימונים עשויים להיות מועילים במיוחד לבעלי כולסטרול גבוה. החוקרים מצאו כי שתיית מיץ רימונים מגנה על חלקיקי הכולסטרול ה”רע” מסוג LDL מתהליך חמצון, אשר מהווה גורם עיקרי בתרומה לטרשת עורקים, וכן גם מאטה הצטברות של כולסטרול מסוג זה. מחלות לב הן תופסות כיום את המקום הראשון בקרב הגורמים השכיחים ביותר בעולם לתמותה בטרם עת. חוקרים אמריקאיים מצאו כי במיץ הרימונים יש ריכוז גבוה עד פי שלוש של נוגדי חמצון מאשר במיצים ובמשקאות אחרים כגון יין אדום, מיץ ענבים, מיץ אוכמניות, מיץ חמוציות ותה ירוק, אשר מסייעים בהגנה מפני כמה שלבים בתהליך המוביל למחלות לב.
  2. שיפור מראה העור

ברפואת הצמחים הסינית מייחסים למיץ רימונים סגולה בטיפול לאריכות ימים, והודות לתמציות נוגדות החמצון של הרימון, משתמשת כיום תעשיית הקוסמטיקה ביישום מקומי של מוצרים המכילים את פרי הרימון ברבים ממוצריה. ההבחנה הזו הובילה לפיתוח של מוצרי אנטי אייג’ינג, שמני עיסוי, קרמים לפנים ועוד, במטרה לסייע במלחמה נגד קמטים ושמירה על גמישות העור.

  1. שיפור בעיות זיכרון קיימות מספר עדויות לכך שצריכת רימון עשויה גם לתרום לשיפור הזיכרון. מחקר שנערך בקרב חולים לאחר ניתוח, ניתוחים שגורמים לרבים לסבול מתופעות לוואי הכוללות שיבושים זמניים בזיכרון, העלה כי נטילת 2 גרם של תמצית רימונים הצליחה למנוע את הבעיה בקרב המשתתפים בו. במחקר נוסף שנערך בהשתתפות מטופלים שבגיל הזהב אשר התלוננו על בעיות הקשורות לזיכרון, נמצא כי 237 מ”ל של מיץ רימונים הביאו אצל רבים מהם לשיפור משמעותי של זיכרון מילולי וחזותי.במחקרים שנערכו בקרב עכברים, הצליחו אף לאסוף ראיות לכך שהרימון עשוי לסייע להילחם אפילו במקרים של מחלת אלצהיימר מאובחנת, וכיום נעשים מחקרים נוספים בכל הנוגע להשפעתו של פרי הרימון על מחלת אלצהיימר גם בקרב בני אדם.
  2. הורדת לחץ דם לחץ דם גבוה הוא אחד הגורמים המובילים להתקפי לב ושבץ. במחקר שבמהלכו נבדקו מטופלים בעלי לחץ דם גבוה, זיהו ירידה משמעותית בלחץ הדם אצל חלק ניכר של המטופלים לאחר שתיית 150 מ”ל של מיץ רימונים ביום למשך שבועיים. מחקרים נוספים מצאו השפעות דומות, במיוחד בכל הנוגע ללחץ הדם הסיסטולי, שהוא המדד המשמעותי ביותר בנתוני לחץ הדם.
  3. טיפול משלים בדלקות פרקים דלקת פרקים היא בעיה נפוצה במדינות המערב עקב עבודות הגורמות ללחץ מתמיד ומתמשך על אזורי גוף קבועים, והיא גורמת כאב ואי נוחות רבים לסובלים ממנה. תרכובות הצמחים בעלות ההשפעות האנטי דלקתיות שמצויות ברימון, מסייעות בטיפול גם במקרים אלה. כפי שעלה ממחקרי מעבדה במרכז הרפואי באוניברסיטה בקליבלנד שבארצות הברית, תמצית הרימונים לא רק הוכחה כיעילה מבחינה הגנתית, אלא היא יכולה אפילו לחסום אנזימים שידועים בגרימת נזק למפרקים בקרב אנשים עם דלקת מפרקים ניוונית.
  4. שיפור ביצועי פעילות גופנית ניטרטים, או בשמם העברי חנקות, הם חומרים שמסייעים לתהליכי עיבוד מזון ולשיפור זרימת הדם. הרימון, שעשיר בניטרטים, הוכח במספר מחקרים כמסייע בשיפור ביצועי הספורטאים באמצעות עיכוב תחילת תהליך העייפות, המרצת זרימת הדם לאזורים הפעילים ושיפור הביצועים בפועל. מחקר שכלל 19 אצנים שנטלו 1 גרם של גרגרי רימונים כ-30 דקות לפני תחילת הפעילות הגופנית, מצא כי הם נהנו מזרימת דם משופרת באופן משמעותי והגיעו להישגים טובים יותר באופן יחסי.
  5. סיוע במלחמה בחיידקים וזיהומים פטרייתיים רכיבי הרימון כוללים תכונות אנטי-בקטריאליות אשר מסייעים בטיפול במחלות נפוצות הקשורות לפעילות חיידקים. רימונים הוכחו כמועילים נגד סוגים מסוימים של חיידקים, כמו גם בטיפול בקנדידה אלביקנס, הזן השכיח ביותר של קנדידה שמופיע בצורת פטריה על גבי העור או בריריות בחלל הגוף. בנוסף, נמצא גם כי ההשפעות האנטי בקטריאליות והאנטי פטרייתיות יכולות להגן עלינו מפני זיהומים ודלקות בחלל הפה, כמו דלקות חניכיים או דלקות הקשורות לזיהומים הנגרמים משיניים תותבות.

שתו לבריאות ושתהיה שנה טובה .

תרצה לשאול שאלה את הטריאתלטים ואנשי הברזל שלנו?

מאמרים נוספים