נעלי ריצה מקצועיות לנשים: כל ההמלצות והדגמים הטובים ביותר

המותג HOKA חרט על דיגלו את ערך החדשנות. כמו גם את ערכי הלמידה והמצויינות. גם אנחנו חושבים שידע הוא כוח ! זו הסיבה שריכזנו עבורכם כאן, כתבות נבחרות, מאמרים וחידושים, קליק לכל מה שמעניין.

בעשור אחרון יש עלייה חדה במספר הנשים המתאמנות בריצה, עושה רושם שזה הפך להיות ספורט לאומי. הישראליות מתאמנות בריצות למרחקים ארוכים לבד, עם חברות, או עם קבוצת ריצה. קבוצות הריצה הכפילו ושילשו את גודלן בשנתיים האחרונות (2023). גם הקורונה תרמה את חלקה והוציאה את נשות ישראל אל הפארקים, החופים ורחובות הערים.

הריצה כבשה את הציבור הישראלי כי אינה מצריכה הכנות מיוחדות, רישום כמנוי למועדון, לא מצריכה הוצאות לא שפויות והיא בריאה לגוף ולנפש.

מבחינת ציוד ריצה המשמעות פשוטה, יש צורך בבגדי ריצה מתאימים וכמובן נעל ריצה מומלצת, כזו שמתאימה למאפייני הרגל ובעיקר לצרכי הריצה (שטח/ כביש/ ריצה ארוכה-נפח או טמפו…). אין צורך בהוצאות גבוהות במיוחד, נעליים טובות ממותג איכותי אמורות להחזיק סביב 600-800 ק”מ טרם החלפתן ואילו ביגוד יכול להחזיק גם כמה שנים.

ישנם מוצרים נלווים חשובים כמו כובעים וכיסויי ראש שונים, שרוולי לחץ, חגורות, פתרונות שתיה וכו’…אבל גם הם לא יקרים ולא מהווים משקל לבחירת הריצה כספורט המועדף עליכם.

המאמר הבא יספק לכן טיפים לבחירת נעל ריצה מקצועית וגם יציע מספר דגמים מובילים מענקית הריצה HOKA.

 

מה הופך נעל ריצה למומלצת

נעלי ריצה מומלצות מכמה סיבות עיקריות:

  1.  ראשית, הן עוצבו במיוחד עבור ספורט הריצה, מה שאומר שהן מציעות את התמיכה והריפוד שאתן צריכות כשכף הרגל שלכן פוגשת את המדרכה. נעל טובה מונעת פציעות ומשפרת יכולות ריצה.
  2. שנית, נעלי ריצה, כיום, מיוצרות לרוב עם חומרים איכותיים וטכנולוגיה מתקדמת, מה שאומר שהן בנויות להחזיק מעמד יותר מבעבר. יחד עם זאת צריך לזכור שלאחר קילומטראז’ מסוים מומלץ להחליף את הנעל (גם אם היא נראית לא פגועה) שכן חומרי הבלימה נפגעים ונשחקים לאורך זמן. זמן טוב ומומלץ להחלפת נעל טובה הוא בין 600 ל-800 ק”מ.
  3. שלישית, נעלי ריצה יכולות גם לעזור לשפר את הביצועים שלכן. עם זוג הנעליים הנכון, תוכלנה לרוץ מהר יותר, רחוק יותר ובפחות מאמץ. לכן, השקעה בזוג נעלי ריצה טובות יכולה ערך מוסף עבור כל רצה, ללא קשר לרמת המיומנות שלה.
  4. סיבה רביעית נעוצה בייעוד הריצה, אם מדובר בריצת כביש או שטח (נעל שונה לגמרי), ארוכות (ריצות נפח) או קצרות (ריצות טמפו למשל).
  5. לבסוף, סיבות חיצוניות, כמו מחיר, צבע ודגמים מעוצבים, טרנדים אופנתיים ועוד.

נעלי HOKA מומלצות

מותג אחד שבולט בעולם נעלי הריצה המקצועיות הוא HOKA. נעלי HOKA ידועות בסוליות העבות והמרופדות שלהן, במשקל הקל של הדגמים המובילים, וביכולות הטכניות המספקות בלימת זעזועים ונוחות מצוינות.

נעלי ריצה מומלצות- כביש: 

אחד הדגמים החדשים (נעלי ריצה מומלצות 2023) הוא קליפטון 9

הדגם HOKA Clifton 9 מגיע גם בדגם רגיל וגם בדגם רחב, עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של נעל ריצה על משטחים דחוסים (כביש) וכמובן שבמספר צבעים (ניטרליים וצבעוניים יותר).

הדגם מתאים לכל סוגי האימונים בכביש, קל משקל, בולם זעזועים באופן יוצא דופן ודינמי. תבנית הגלגול בסוליה של הנעל יוצרת תנועה מהירה של כף הרגל במשטח הדריכה, ומעניקה חוויית ריצה חלקה ושוטפת.

נעלי ריצה מקצועיות לשטח:

דגם חדש וחזק, המהווה “לחמניה חמה” לרצות השטח בישראל הינו ה’ספידגאווט’

הדגם HOKA Speedgoat 5 מגיע גם בדגם רחב וגם רגיל. הנעל בנויה משתי שכבות בטכנולוגיה חדשה עם אוורור משופר, יכולת מתיחה והתאמה גבוהים לכף הרגל ויציבות מוגברת. נעל המיועדת למרחקי ריצה קצרים ועד למרוצי אולטרה ארוכים במיוחד. גם דגם ה- HOKA Challengerאיכותי מאוד וישנו דגם רחב המתאים לנשים עם רגל שטוחה. או בעיית פלטפוס למשל.

נעלי ספורט הליכה הכי טובות- 2023

לא כולן חייבות לרוץ, הליכה קבועה טובה לבריאות לא פחות, במיוחד אם מקפידים עליה. ישנן נשים שבעקבות גילן או פציעת עבר מוגבלות בריצה אך נהנות מהליכה מרובה וזקוקות לנעל איכותית, תומכת שמונעת פציעות וכאבים.

כל נעל ריצה טובה תתאים גם לצורך הליכה מרובה. חשוב להתאים את הנעל לצרכים ומאפייני הרגל (כמו למשל נעלים לפלטפוס או רגל שטוחה). ישנן נעלי טיולים ייחודיות של HOKA מאוד מומלצות ודגמים מתקדמים איכותיים, ניתן לראות את הדגמים הנ”ל בדף הזה.

נעלי ספורט מומלצות- טיפים לבחירת נעלי הוקה מומלצות

קיימים מספר גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת רכישת נעלי ריצה לנשים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכן לבחור נכון:

א. קחו בחשבון את סוג כף הרגל שלכן: האם יש לכן רגליים שטוחות, קשתות גבוהות או משהו באמצע?  נעליים שונות נועדו לתמוך בסוגי רגליים שונים ולכן חשוב לבחור זוג שמתאים לכן.

ב. חשבו על סגנון הריצה שלכן: האם אתן פוגעות בקרקע עם העקב או עם כף הרגל? האם אתן נוטות  קדימה או אחורה? כל הגורמים הללו יכולים להשפיע על סוג הנעל שאתן צריכות. מוכרים מקצועיים שעוסקים בריצה בעצמם יידעו לסייע לכן בבחירת הנעל המושלמת עבורכן.

ג. חפשו נוחות והתאמה: וודאו שהנעליים שלכן משתלבות היטב ומרגישות בנוח על הרגליים. לא תרצו לפתח שלפוחיות אחרי ריצה ארוכה…

ד. בדקו את העמידות: שאלו את איש המקצוע מה טווח העמידות של הנעל (חפשו נעל שמגיעה לאזור 800 ק”מ לפני שמאבדת את האיכויות שבה).

ה. יופי ואסתטיקה חשובים מאוד עבורנו הנשים, יחד עם זאת אל תקנו נעל שהיופי בא על חשבון ההיבטים המקצועיים.

שאלות נפוצות: שאלות נפוצות

ש: באיזו תדירות עלי להחליף את נעלי הריצה שלי?

ת: בדרך כלל מומלץ לרצים להחליף את הנעליים שלהם כל 300-500 מיילים (600-800 ק”מ). אבל זה יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו סגנון הריצה שלכן וסוג השטח שבו אתן רצות. שימו עין על מצב הנעליים שלכם והחליפו אותן כשהן מתחילות להראות סימני בלאי.

ש: האם נעלי ריצה יקרות שוות את זה?

ת: אין תשובה קלה לשאלה הזו, מכיוון שהיא תלויה בהעדפות ובצרכים האישיים שלכן. חלק מהאצנים בוחרים בנעליים יקרות מתוך החשיבה שיקר זה הכי טוב (מותג ידוע, איכות המוצר וכו’). יחד עם זאת ניתן למצוא נעליים מאוד מקצועיות גם בטווחי המחירים הבינוניים.

ש: האם אני יכול להשתמש בנעלי הליכה לריצה?

ת: לא, נעלי הליכה בנויות אחרת, שוקלות אחרת, מתאימות לפחות מרחק ויכולות בגלל המבנה שלהן לייצר פצעים. ניתן ללכת עם נעלי ריצה אך לא מומלץ לרוץ עם נעלי הליכה.

מחשבות אחרונות

המותג HOKA הינו אחד ממותגי הנעלת ספורט הטובים בעולם. הוא אמנם מותג צעיר (באזור עשור) אך הספיק לכבוש את תעשיית הנעלת הספורט בארץ ובעולם. המותג מייצר דגמים מתקדמים ומקצועניים לנשים ולגברים למגוון צרכים (הליכה, ריצה, שטח, כביש, לאנשים עם בעיות רפואיות ברגליים ועוד).

ב-New Star אנו מהווים חנות היבואן של HOKA בישראל.  התשוקה הגדולה לספורט, תחושת השליחות, הניסיון הרב והידע המקצועי בתחום, יחד עם אהבת האנשים שהתאמנו תחת חסותם, הובילו את אורנה ומקסים שחף, טריאתלטים ואנשי ברזל, לפתיחת  ניו סטאר בקיסריה – כמרכז ציוד מקצועי לריצה, שחייה, רכיבה וספורט לייפסטייל, וכחנות יבואן של מותג נעלי הריצה HOKA.

תרצה לשאול שאלה את הטריאתלטים ואנשי הברזל שלנו?

מאמרים נוספים