נעלי ריצה לשטח – לבחור את הנעל המתאימה ביותר עבורך

המותג HOKA חרט על דיגלו את ערך החדשנות. כמו גם את ערכי הלמידה והמצויינות. גם אנחנו חושבים שידע הוא כוח ! זו הסיבה שריכזנו עבורכם כאן, כתבות נבחרות, מאמרים וחידושים, קליק לכל מה שמעניין.

בשנים האחרונות יש גידול משמעותי של השתתפות גברים ונשים בקבוצות ריצה בישראל. קבוצות הריצה ברובן המכריע חובבניות מצד אחד אך מצד שני שואבות חלק מהמתאמנים לעצימות אימונים גבוהה עם 4-6 אימוני ריצה שבועיים. עצימות אימונים זו מצריכה הכנות והיערכות נכונה של המתאמנים: תזונה, אורח חיים וציוד ריצה מתאים.

ענף הריצות הארוכות מתחלק לשתי קבוצות עיקריות: רצי כביש (אספלט או משטח קשיח אחר, כמו למשל של אצטדיוני אתלטיקה) ורצי שטח (שבילי טבע על כלל סוגיהם). השוני בין הקבוצות מגדיר את אופי וסגנון הריצה ואת הציוד וההנעלה.

פריט האימונים החשוב ביותר לריצת שטח הינו נעלי הריצה. נעלי שטח ונעלי כביש שונות במבנה שלהן ובייעוד שלהם. רצים מנוסים (לא רק מקצועיים) יודעים לעשות את ההבדל ומחזיקים תמיד בלפחות שני זוגות נעליים, אחד לכביש ואחד לשטח. נעלי ריצה מומלצות לשטח מספקות את התמיכה וההגנה הדרושה לריצה על משטחים לא ישרים, שטח סלעי ושבילים בוציים.

טיפים חשובים לבחירת נעלי ריצה (שטח) לגברים

  • ראשית, דרשו מהמוכר וגם ודאו שאתם מודדים “נעל לריצת שטח” בהגדרה. כיום, המותגים המובילים, ובמיוחד המותג HOKA, מגדירים בצורה מפורשת נעלי ריצה לשטח אל מול נעלי ריצת כביש.
  • אל תתבלבלו בין נעלי הליכה לטרקים לבין נעלי ריצת שטח, אין קשר ביניהם מלבד המילה “שטח”, לא במשקל, לא במבנה ולא בייעוד…
  • לנעל שטח יש תכונות ייחודיות כמו סוליה חיצונית עמידה וסוליית ביניים תומכת. חלק מנעלי השטח גם עמידות למים.
  • בהתאם לסוג השטח בו אתם רגילים לרוץ כך גם תבחרו את הנעל, למשל נעל עם רמת המתיחה והתמיכה המתאימה לריצת הרים (ניווט ספורטיבי למשל) אל מול ריצת מישור בדרכי אפר.
  • הנעל צריכה להיות הדוקה יותר לכף הרגל מאשר נעל של ריצת כביש ממספר סיבות: מניעת פציעות ונקיעת קרסול/ קריעת רצועות, מניעת שלפוחיות (בגלל רטיבות יתר באזור האצבעות) ועוד.
  • יש למדוד את הנעליים בסוף היום ולא בהתחלתו כאשר כפות הרגליים מעט נפוחות, שכן זה ייתן לכם תחושה מדויקת יותר כיצד הנעל תתאים במהלך ריצה ארוכה.
  • נעל שטח צריכה להיות קלה מאוד וגמישה, עם פרופיל נמוך מהמרפד הפנימי ועד הסוליה שנוגעת בקרקע ומקדם צעד ריצה טבעי יותר.
  • לנעלי ריצת שטח יש לרוב זיזים אגרסיביים על הסוליה החיצונית כדי לספק אחיזה על משטחים לא אחידים וחלקלקים (כמו סלעים למשל).

נעלי ריצה (שטח)- הוקה

המותג HOKA הינו אחד המותגים המובילים לנעלי ריצה בישראל, המותג כבש את מסלולי הריצה (כביש ושטח) בעשור האחרון. הוקה מציגה נעלי ריצת שטח מומלצות בעיקר בשל האיכויות (טכנולוגיה ואיכות החומרים) המעניקות ריפוד ותמיכה מקסימלית לרצים. יש למותג מגוון רחב של נעלי ריצת שטח לגברים ולנשים, עם רמות שונות של ריפוד ותמיכה כדי להתאים למבנה הרגל (צרה, רחבה או שטוחה) לסוגי שטח ולסגנונות ריצה שונים.

להלן מספר דגמים מומלצים לריצת שטח (גברים):

בחרנו להציע לכם 2 דגמים מובילים לריצת שטח, עבור גברים:

דגם ראשון- HOKA Speedgoat 5 (מק״ט: HOK159M-TFST)

דגם מתקדם עם יציבות גבוהה מאוד ואחיזת שטח יוצאת דופן. בנוסף, השיכוך של הדגם גבוה מאוד ומרכך את עוצמת ההתנגדות בריצה. השם של הנעל “עז הרים” מעיד על יכולותיה.

הדגם החדש (5) קל יותר, דינמי יותר וטוב יותר (טכנולוגית) מהדגמים הקודמים שלSPEEDGOAT . הנעל עשויה מחומרים ממוחזרים כולל השרוכים, והיא בנויה משתי שכבות בטכנולוגיה חדשה עם אוורור משופר, יכולת מתיחה והתאמה גבוהים לכף הרגל ויציבות מוגברת.

השריכה מדויקת וחובקת את כף הרגל לתנועה בטוחה ויציבה. בחרטום הנעל מעטפת הגנה על הבהונות מפני חבטות, אבנים ומכשולים, כך שהנעל מתאימה גם לנווטים ולריצות HARD CORE.

הסוליה קיבלה תוספת שיכוך עם חומרים חדשניים והתוצאה היא נעל קלה יותר, שבולמת טוב יותר. השכבה החיצונית בסוליה עשויה מ VIBRAM עם זיזים באורך 5 מ”מ, חזקים וחדים, עם גיאומטריה בעקב לאחיזה משופרת עוד יותר.

דגם שני- Hoka Challenger 7 Wide (מק״ט: HOK178M-SBEP)

CHALLENGER 7 מציבה גבולות חדשים לקונספט נעל ריצה משולבת: יש לה ביצועים נהדרים בכביש והיא צולחת מכשולים בשטח. אחד הדגמים הטובים בשוק לנעל משולבת. צורך חשוב מאוד בישראל שכן קבוצות ריצה רבות משלבות בין אימוני משטחים קשים (כביש) ואימון בשטח.

CHALLENGER 7 קלה יותר מכל דגם קודם, ויחד עם זאת יש לה סוליה עבה יותר ב- 2 מ”מ נוספים המעניקים שיכוך ובלימה גבוהים מאוד.

הנעל מתאימה מאוד לרצים הזקוקים לנעל וורסטילית לתנועה ללא מגבלה בכל תוואי שטח:

  • סלעים ואבנים.
  • דרכי כורכר ושדות.
  • חול, בוץ ומעברי מים.
  • ריצות נפח, טמפו- בריצת כביש.
  • ריצה על משטחים רטובים וחלקים.

הוקה שיפרו את העקב יחסית לדגמים קודמים, כאשר בחלקה החיצוני של הסוליה יצוקים זיזי גומי בעובי 4 מ”מ לאחיזה מיטבית בכל תוואי. זוהי נעל של “הדור החדש” בקהילת הרצים הישראלית והופכת לאחד הדגמים המבוקשים כיום.

דברי סיכום- נעל ריצה לשטח

לרצי שטח עם ניסיון הכתבה יכולה לחזק את מה שהם כבר יודעים, ולהציע כמובן את הדגמים החדשים. לרצים ולרצות טריים/יות שעושים ועושות את צעדיהם הראשונים בריצת שטח אנו ממליצים בשלב הראשון להפנים וליישם את העבודה שהם חייבים נעל שונה לריצת שטח. יש לצאת לאימוני שטח עם הציוד הנכון- מקצועית ובטיחותית (רפואית).

נעל איכותית לריצת שטח היא שילוב של טכנולוגיה וחומר. בכל שנה הוקה מעדכנת את הדגמים שלה ועליכם, קהל הרצים והרצות מומלץ להתעדכן ולראות איזה נעל הכי מתאימה לכם. כמובן שלתקציב יש משמעות בבחירת המותג והדגם אבל אסור לכם לקחת את התקציב כפרמטר יחידי ובוודאי שלא לחסוך כמה עשרות ₪ על חשבון יכולות מקצועיות ומידת התאמה לצרכי הריצה שלכם.
HOKA
הפכה להיות פופולארית בקרב רצים ורצות בישראל ואינה יקרה מידי, מהווה לכל הדעות VALUE FOR MONEY.

ב-New Star יש לנו מבחר רחב של בגדי ספורט והנעלה איכותית לכלל ענפי וסוגי הריצה. התשוקה הגדולה לספורט, תחושת השליחות, הניסיון הרב והידע המקצועי בתחום, יחד עם אהבת האנשים שהתאמנו תחת חסותם, הובילו את אורנה ומקסים שחף, מרתוניסטים ו’אנשי ברזל’, לפתיחת ניו סטאר בקיסריה – כמרכז ציוד מקצועי לריצה, שחייה, רכיבה וספורט ‘לייפסטייל’, וכחנות יבואן של מותג נעלי הריצה HOKA.

תרצה לשאול שאלה את הטריאתלטים ואנשי הברזל שלנו?

מאמרים נוספים