ביגוד ספורט לחורף- לקנות את הביגוד האיכותי ביותר

המותג HOKA חרט על דיגלו את ערך החדשנות. כמו גם את ערכי הלמידה והמצויינות. גם אנחנו חושבים שידע הוא כוח ! זו הסיבה שריכזנו עבורכם כאן, כתבות נבחרות, מאמרים וחידושים, קליק לכל מה שמעניין.

ביגוד ספורט הינו תחום רחב מאוד, גם בגלל ריבוי ענפי הספורט, אך גם בגלל הבדלי מזג האוויר בין המדינות ובין עונות השנה. מעבר להיבט האופנתי החשוב, ענפי הספורט והצרכים של כל ענף, ביחד עם שינויי מזג האוויר מכתיבים באופן משמעותי את על סוג הביגוד, ומהווים פרמטרים משפיעים למותגי אופנת הספורט המוכרים.

הורף הישראלי אינו מהקשים או מהמגבילים בכדור הארץ. יחד עם זאת, לענפי ספורט המתקיימים בחוץ, באוויר הפתוח, יש צורך בהיערכות אחרת מבחינת לבוש, ועדיין 5-10 מעלות בליווי גשם קל יכולים להגביל יציאה לאימונים. לבישת ביגוד מתאים ובהיערכות נכונה של אמצעים משלימים (מעילי רוח, כפפות ייעודיות, כובעים, לבוש תרמי וכו’) ניתן להתאמן כמעט בכל ענף ספורט, גם בישראל.

במאמר זה, ניתן לכם טיפים כיצד לבחור בגדי ספורט לחורף שישמרו עליכם חמימים, יבשים ונוחים במזג אוויר קר.

טיפים לבחירת ביגוד ספורט (חורף)

  1. 1. שכבות: התלבשות בשכבות חיונית לפעילויות ספורט חורף. התחילו עם שכבת בסיס מנדפת לחות שתשמור על העור שלכם יבש וחמים. הוסיפו שכבה אמצעית של בידוד לחמימות, וסיימו בשכבה חיצונית עמידה למים ונושם כדי להגן עליכם מפני רוח וגשם.
  1. 2. קחו בחשבון את הבד: בחרו בדים נושמים, עמידים במים ומנדפי לחות. חומרים סינתטיים כמו פוליאסטר וניילון הם בחירה מצוינת, כמו גם סיבים טבעיים כמו צמר ומשי. הימנעו מכותנה, מכיוון שהיא מחזיקה לחות ויכולה לגרום לכם להרגיש קור ולחות, במיוחד לאחר שנגמר האימון או אחרי שיאו.
  1. 3. מידות: בגדי ספורט החורף וציוד הריצה שלכם צריכים להתאים לכם בצורה הדוקה אך לא הדוקה מדי, ומאפשרים חופש תנועה. הקפידו לנסות הכל ולהסתובב כדי לוודא שאין הגבלות.
  1. 4. הגנו על הראש, הידיים והרגליים: איברים אלו הם הפגיעים ביותר במזג אוויר קר. הקפידו ללבוש כובע חם, כפפות מבודדות וגרביים מבודדות כדי לשמור על חום ולמנוע כניסה של קור או חדירת מים.
  1. 5. אל תשכחו את הגנת העיניים: קרני UV יכולות להזיק לעיניים שלך בחורף באותה מידה כמו בקיץ. הרכיבו משקפי שמש או משקפי מגן עם הגנת UV כדי להגן על העיניים מפני השמש והרוח.

ציוד ריצה לחורף

אחד מהענפים הפופולאריים בישראל הינו ריצה. עשרות אלפי רצים ישראליים פעילים ורצים (פעילות OUTDOOR מובהקת) 3-4 פעמים בשבוע ויותר. קיץ, חורף, גשם או שמש קיצית, כלום לא מונע מ”בעלי החיידק” לצאת ולרוץ. אופנת בגדי הספורט מתחדשת כל שנה וכוללת מספר מוצרים, כולל בגדי ספורט (חורף) ייעודיים:

  1. ביגוד עליון- מעבר לחולצות ה’דרי פיט’ (קצר או ארוך) ישנם מעילי רוח שונים, כולל מעילי ריצה לתנאי חורף קשים יותר. ישנן חזיות וגוזיות ייחודיות לנשים לצורך ריצה.
  2. ביגוד תחתון, מכנסי ריצה, טייץ ריצה (קצר או ארוך), מכנסיים ארוכות לריצות חימום ועוד.
  3. גרביים- חשוב שגרביים יבודדו מחום וקור, כולל יהיו עמידות למים. ישנם גרביים ארוכות “לוחצות” ששומרות על זרימת הדם בשוקיים.
  4. שרוולי לחץ- שרוולי הלחץ, יוצרים לחץ קבוע על שרירי הסובך (התאומים), כלי הדם והלימפה (הנמצאים בין השרירים), אותו לחץ מסייע להוביל את הדם כלפי מעלה לכיוון הלב והריאות. השרוולים מונעים פציעות, מסייעים להתאוששות ואצל חלק מהרצים גם משפרים ביצועים.
  5. כיסוי ראש- ישנן מגוון אפשרויות, החל מכובעי מצחייה (בייסבול) שגם מסייעים כנגד שמש חורפית מסנוורת, דרך ‘באפים’ ומטפחות שעוצרות זיעה אבל גם מחממות את הראש והאוזניים.
  6. כפפות- כפפות ייעודיות לשימוש בספורט אשר מבדדות את העור מהקור והגשם בחוץ (דומה לכפפות של כדורגלנים מקצועיים).

שאלות נפוצות לגבי בגדי ספורט חורף וציוד ריצה

ש: האם יש צורך לקנות ציוד יקר לספורט חורף?

ת: בעוד שציוד מתקדם יכול לספק תכונות נוספות וביצועים טובים יותר, זה לא הכרחי עבור חובבנים או מתחילים. התמקדו בקניית ציוד איכותי המתאים לכם היטב ומתאים לפעילות שאתם מתכננים לעשות. אופנת הספורט לא חייבת להיות יקרה וניתן למצוא מותגים המוצעים למכירה במחירי מבצע.

ש: באיזו תדירות עלי לכבס את בגדי ספורט החורף שלי?

ת: זה תלוי באיזו תדירות אתם משתמשים בהם וכמה אתם מזיעים. ככלל, שטפו את שכבת הבסיס שלכם לאחר כל שימוש, ואת הבידוד והשכבה החיצונית שלכם כל כמה שימושים. חשוב לעקוב אחר הוראות הטיפול על התווית כדי להימנע מפגיעה בבד.

ש: האם אני יכול לנעול את נעלי הריצה הרגילות שלי בחורף?

ת: בגדול, אפשרי לנעול את אותה נעל ריצה בקיץ ובחורף. כאמור החורף הישראלי אינו “קטלני” יחד עם זאת נעלי ריצה רגילות אינן מיועדות להתמודד עם תנאי קור, רטוב וחלקלק. מומלץ כי תשקיעו בזוג נעלי ריצה שתוכננו במיוחד לשימוש בחורף. תהיה להם אחיזה, בידוד ואיטום טובים יותר.

מחשבות אחרונות

בניגוד לענפי ספורט המצריכים השקעה כלכלית גדולה, ריצה (שטח או כביש) לא מצריכים כניסה להוצאות גבוהות במיוחד. מעבר ל 2-3 סטים של בגדים ונעליים טובות (חשוב להחליף כל 600 עד 800 ק”מ פלוס מינוס) לא צריך הרבה. לאלו המעוניינים לרוץ בתנאים מאתגרים יותר (שטח, גשם וכו’) יש צורך בהשקעה מינימלית נוספת במוצרים משלימים וזהו.

ב-New Star יש לנו מבחר רחב של בגדי ספורט חורף, ציוד ריצה וטריאתלון לכל הרמות והתקציבים. התשוקה הגדולה לספורט, תחושת השליחות, הניסיון הרב והידע המקצועי בתחום, יחד עם אהבת האנשים שהתאמנו תחת חסותם, הובילו את אורנה ומקסים שחף, טריאתלטים ואנשי ברזל, לפתיחת  ניו סטאר בקיסריה – כמרכז ציוד מקצועי לריצה, שחייה, רכיבה וספורט ‘לייפסטייל’, וכחנות יבואן של מותג נעלי הריצה HOKA.

תרצה לשאול שאלה את הטריאתלטים ואנשי הברזל שלנו?

מאמרים נוספים