איך לנקות נעלי ספורט: המדריך המלא

המותג HOKA חרט על דיגלו את ערך החדשנות. כמו גם את ערכי הלמידה והמצויינות. גם אנחנו חושבים שידע הוא כוח ! זו הסיבה שריכזנו עבורכם כאן, כתבות נבחרות, מאמרים וחידושים, קליק לכל מה שמעניין.

אין כמעט אדם בעולם שאין לו נעל ספורט, זהו פריט לבוש חוצה גילאים, חוצה מינים, חוצה יבשות וחוצה מעמדות. ישנם אנשים שנועלים נעלי ספורט מטעמי אופנה בלבד וישנם כאלו שרוכשים נעלי ספורט בשל עיסוק ספציפי באחד מענפי הספורט. נעל שייעודה ‘אופנתי’ יכולה להחזיק שנים מעמד, במיוחד אם מידת הנעל לא גדלה (אנשים בוגרים) בעוד נעל שמשמשת לספורט יש לה בלאי קצר בהרבה, למשל בריצה, מערכות הבלימה נשחקות ככל שעושים שימוש גבוה יותר בנעל ולכן בנקודה מסוימת גם אם הנעל נראית תקינה מומלץ להחליפה (בדרך כלל בין 600-800 ק”מ). לא תמיד תוכלו לראות את הבלאי הנ”ל בעיניים.

בכל מקרה, בשני המקרים, נעל צריכה תיחזוק, צריכה שינקו אותה ויטפלו בה כראוי.

ניקוי נעלי ספורט – טיפים חשובים

לפני שתתחילו לנקות את נעלי הספורט שלכם, הכנו לכם מספר טיפים לניקוי הנעליים:

  1. 1. עקבו אחר הוראות הניקוי: בדקו את התווית של נעלי הספורט שלכם כדי לראות אם יש הוראות ניקוי ספציפיות. במקרים מסוימים, החומרים המשמשים עשויים לדרוש טיפול מיוחד. ישנם דגמים שאסור להכניס למכונת כביסה למשל…
  1. 2. השתמשו במוצרי הניקוי הנכונים: הימנעו משימוש בחומרים שוחקים קשים או מברשות שעלולות לגרום נזק למשטח נעלי הספורט שלך. במקום זאת, בחרו במברשות רכות, זיפים ומטליות מיקרופייבר כדי להסיר בעדינות לכלוך ואבק.
  1. 3. בחרו את חומר הניקוי המתאים: בהתאם לסוג הכתם, ייתכן שתזדקקו לחומר ניקוי ספציפי. לדוגמה, מים וסבון עדינים עשויים להספיק לניקוי כללי, בעוד חומץ או סודה לשתייה יכולים להיות יעילים בהסרת כתמים קשים.
  1. 4. אפשרו לנעל להתייבש: לאחר הניקוי, הניחו לנעלי הספורט להתייבש באופן טבעי. הימנעו משימוש במקורות חום כגון מייבש שיער או הנחתם באור שמש ישיר שכן הדבר עלול לגרום לנזק.
  1. 5. אחסון נכון: שמרו את נעלי הספורט שלכם במקום קריר ויבש הרחק מאור שמש ישיר כאשר אינן בשימוש. זה יעזור למנוע שינוי צבע ונזקים, כמו יובש, סדקים ועוד.

איך מנקים נעלי ספורט – שאלות נפוצות 

ש: איך לכבס נעלי ספורט והאם לשים סניקרס במכונת הכביסה?

ת: זה תלוי בחומר. נעלי ספורט מסוימות ניתן לכבס במכונה, בעוד שאחרות עלולות להיפגע. אם תבחרו להשתמש במכונת הכביסה, הכניסו את נעלי הספורט שלכם לשקית כביסה והשתמשו בפונקציית שימוש עדינה. הימנעו משימוש באקונומיקה או מרכך כביסה.

ש: מה אם הסניקרס שלי עדיין מריחות לאחר הניקוי?

ת: אם הריח נמשך, פזרו סודה לשתייה בתוך נעלי הספורט והניחו לשבת למשך הלילה. זה יכול לעזור לספוג כל ריחות מתמשכים. לחלופין, אתם יכולים להשתמש במסירי ריח מיוחדים לנעלי ספורט.

ש: באיזו תדירות עליי לנקות את נעלי הספורט שלי?

ת: זה תלוי באיזו תדירות אתם עושים בהם שימוש ובאילו תנאים. ככלל, עליכם לנקות את נעלי הספורט שלכם בכל פעם שהן עוברות אימון “קשוח” (בוץ, אבק, מים וכו’).

סט לניקוי נעליים – Sneaker Lab Basic Kit

 מוצר מצוין מבית SNEAKER LAB. מוצר ניקוי ביולוגי שממשיך לפעול ולנקות את הנעל – 72 שעות. החומר ניקוי מכיל תמיסת ניקוי המתאימה לכל חלקי הנעל. גם המברשת מתאימה לכל חלקי הנעל ולכל סוגי החומרים.

המוצר ידידותי לסביבה והוא 100% מתכלה.

להיכנס לדף המוצר לחצו כאן.

 

מחשבות אחרונות

ישנם שני גורמים המשפיעים על בלאי של נעל. בלאי טבעי ומקצועי הנובע משימוש אינטנסיבי בנעל לצורך ריצה, בדרך כלל נעל מאבדת את האפקטיביות הרפואית שלה (בלימת זעזועים) אחרי 600-800 ק”מ של ריצה. בחישוב גס, לרץ או רצה שרצים ממוצע של 120 ק”מ בחודש הנעל תאבד את איכויותיה לאחר 6 חודשים. הגורם השני לבלאי הינו טיפול לקוי (ניקוי יתר או היעדר ניקוי כלל).

אם יש לכם שאלות נוספות לגבי ניקוי נעלי הספורט שלכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו.

ב-New Star יש לנו מבחר רחב של בגדי ספורט והנעלה איכותית לכלל ענפי וסוגי הריצה. התשוקה הגדולה לספורט, תחושת השליחות, הניסיון הרב והידע המקצועי בתחום, יחד עם אהבת האנשים שהתאמנו תחת חסותם, הובילו את אורנה ומקסים שחף, טריאתלטים ואנשי ברזל, לפתיחת  ניו סטאר בקיסריה – כמרכז ציוד מקצועי לריצה, שחייה, רכיבה וספורט ‘לייפסטייל’, וכחנות יבואן של מותג נעלי הריצה HOKA.

 

תרצה לשאול שאלה את הטריאתלטים ואנשי הברזל שלנו?

מאמרים נוספים